PENGARUH KEMUDAHAN DAN KEPERCAYAAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DAN REPURCHASE INTENTION PADA PENGGUNA TOKOPEDIA (Studi Kasus pada Mahasiswa Aktif S1 Manajemen STEI Angkatan 2019)

Suciani, Daisy (2023) PENGARUH KEMUDAHAN DAN KEPERCAYAAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DAN REPURCHASE INTENTION PADA PENGGUNA TOKOPEDIA (Studi Kasus pada Mahasiswa Aktif S1 Manajemen STEI Angkatan 2019). Skripsi thesis, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia.

[img] Text (Cover + Abstrak)
Cover + Abstrak.pdf - Other
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text (BAB 1)
BAB 1.pdf - Other
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (630kB)
[img] Text (BAB 2)
BAB 2.pdf - Other
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (763kB)
[img] Text (BAB 3)
BAB 3.pdf - Other
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (762kB)
[img] Text (BAB 4)
BAB 4.pdf - Other
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (884kB) | Request a copy
[img] Text (BAB 5)
BAB 5.pdf - Other
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (586kB) | Request a copy
[img] Text (DAFTAR REFERENSI)
DAFTAR REFERENSI.pdf - Other
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (525kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf - Other
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text (Lembar Konsultasi)
DAISY SUCIANI_LEMBAR KONSULTASI_21190600335.pdf - Other
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (95kB) | Request a copy

Abstract

This study aims to determine how much influence Convenience and Trust have on Purchases and Repurchase Intention on Tokopedia Users (Case Study on Active Students of STEI Management S1 Class of 2019). This study uses an associative research strategy with a quantitative approach. The population in this study were 277 active STEI Management undergraduate students. The method used for sampling was a purposive sampling technique with a saturated sample technique and the number of samples used in this study were 110 respondents. The data used in this research is primary data. Data collection techniques using the questionnaire method. The data analysis method used is descriptive analysis and analysis of respondents' answers using Partial Least Square (PLS) analysis through the SmartPLS 3.3.9 software which includes testing the outer model, inner model, and testing the hypothesis. The results of this study indicate that the variables of convenience and trust have a positive effect on purchasing decisions. Meanwhile, convenience and trust do not have a positive effect on repurchase intention. Purchase decisions have a positive effect on repurchase intention. Purchase decisions and trust have a positive effect on repurchase intention through purchasing decisions. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar pengaruh Kemudahan dan Kepercayaan Terhadap Pembelian dan Repurchase Intention Pada Pengguna Tokopedia (Studi Kasus Pada Mahasiswa Aktif S1 Manajemen STEI Angkatan 2019). Penelitian ini menggunakan strategi penelitian asosiatif dengan pendekatan kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini adalah Mahasiswa Aktif S1 Manajemen STEI Angkatan 2019 yang berjumlah 277 orang. Metode yang digunakan untuk pengambilan sampel ialah Teknik purposive sampling dengan Teknik sampel jenuh dan jumlah sampel yang digunakan dalam penelitian ini sebanyak 110 responden. Data yang digunakan dalam penelitian ini berupa data primer. Teknik pengumpulan data menggunakan metode kuesioner. Metode analisis data yang digunakan adalah analisis deskriptif dan analisis jawaban responden dengan menggunakan analisis Partial Least Square (PLS) melalui software SmartPLS 3.3.9 yang meliputi uji outer model, inner model, dan uji hipotesis. Hasil penelitian ini menujukkan bahwa variabel kemudahan dan kepercayaan berpengaruh positif terhadap keputusan pembelian. Sedangkan, kemudahan dan kepercayaan tidak berpengaruh positif terhadap repurchase intention. Keputusan pembelian berpengaruh positif terhadap repurchase intention. Keputusan pembelian dan kepercayaan berpengaruh positif terhadap repurchase intention melalui keputusan pembelian.

Item Type: Thesis (Skripsi)
Contributors:
ContributionContributorsNIDNEmail
Thesis advisorNoersanti, LinaNIDN0311017701lina_noersanti@stei.ac.id
Uncontrolled Keywords: Kemudahan, Kepercayaan, Keputusan Pembelian, Repurchase Intention
Subjects: Manajemen > Manajemen Pemasaran
Divisions: S1 Manajemen
Depositing User: DAISY SUCIANI
Date Deposited: 14 Sep 2023 02:10
Last Modified: 14 Sep 2023 02:10
URI: http://repository.stei.ac.id/id/eprint/10826

Actions (login required)

View Item View Item