FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI MINAT MENGGUNAKAN FINTECH GO-PAY DALAM APLIKASI GOJEK (Studi Kasus di Wilayah Kelurahan Malaka Sari Jaktim)

DEWI SETIAWANTI, MIRA (2019) FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI MINAT MENGGUNAKAN FINTECH GO-PAY DALAM APLIKASI GOJEK (Studi Kasus di Wilayah Kelurahan Malaka Sari Jaktim). Skripsi thesis, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia (STEI) Jakarta.

[img] Text (COVER + ABSTRAK)
COVER.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (583kB)
[img] Text (BAB 1)
BAB 1.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (143kB)
[img] Text (BAB 2)
BAB 2.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (116kB)
[img] Text (BAB 3)
BAB 3.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (166kB)
[img] Text (BAB 4)
BAB 4.pdf
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (278kB)
[img] Text (BAB 5)
BAB 5.pdf
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (74kB)

Abstract

ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk memberikan bukti empiris atas pengaruh kepercayaan, kemudahan dan promosi terhadap minat menggunakan fintech Go�Pay dalam aplikasi Go-Jek. Metoda dalam penelitian ini adalah metoda survey. Populasi sasaran dalam penelitian ini adalah pengguna aplikasi Go-Jek di wilayah Kel. Malaka Sari Jakarta Timur. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah 100 responden. Metoda analisis data yang digunakan adalah uji validitas, uji reliabilitas Koefisien Determinasi (R2 ) dan uji hipotesis dengan SPSS V.25. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa kepercayaan, kemudahan dan promosi berpengaruh secara parsial dan simultan terhadap minat menggunakan finteh Go-Pay dalam aplikasi Go-Jek. Kata Kunci: Kepercayaan, kemudahan, promosi, Minat Menggunakan ABSTRACT This study aims to provide empirical evidence on the influence of trust, convenience and promotion of interest in using fintech Go-Pay in the Go-Jek application. The method in this study is a survey method. The target population in this study was the Go-Jek application user in the Kel. Malaka Sari East Jakarta. The sample used in this study was 100 respondents. The data analysis method used is the validity test, reliability test of the Determination Coefficient (R2) and hypothesis testing with SPSS V.25. The results of this study indicate that trust, convenience and promotion have a partial and simultaneous effect on the interest in using Go-Pay finteh in the Go�Jek application. The results of this study indicate that trust, convenience and promotion have a partial and simultaneous effect on the intense to use Go-Pay fintech in the Go-Jek application. Keyword: Trust, ease of use, promotion, intense to use

Item Type: Thesis (Skripsi)
Contributors:
ContributionContributorsNIDNEmail
Thesis advisorMegayani, MegayaniUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Subjects: Manajemen > Manajemen Keuangan
Divisions: S1 Manajemen
Depositing User: Ridho Adi Nugroho
Date Deposited: 04 Jan 2022 04:39
Last Modified: 04 Jan 2022 04:39
URI: http://repository.stei.ac.id/id/eprint/6598

Actions (login required)

View Item View Item