ANALISIS PENGUKURAN KINERJA KAMPUS UNIVERSIDADE DILI (UNDIL) DENGAN MENGGUNAKAN BALANCED SCORECARD

Colo, Sergio Emanuel (2021) ANALISIS PENGUKURAN KINERJA KAMPUS UNIVERSIDADE DILI (UNDIL) DENGAN MENGGUNAKAN BALANCED SCORECARD. Tesis thesis, Sekkolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta.

[img] Text (COVER ABSTRACK)
COVER + ABSTRACK.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (694kB) | Request a copy
[img] Text (BAB I)
BAB I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (196kB)
[img] Text (BAB II)
BAB II 12190021 SERGIO EMANUEL COLO (1).pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (500kB)
[img] Text (BAB III)
BAB III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (129kB)
[img] Text (BAB IV)
BAB IV.pdf
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (486kB) | Request a copy
[img] Text (BAB V)
BAB V.pdf
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (93kB) | Request a copy
[img] Text (DAFTAR REFERENSI)
DAFTAR REFERENSI.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (106kB)

Abstract

ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kinerja Universidade Dili (UNDIL) dengan metode balanced scorecard dalam perspektif keuangan, perspektif pelanggan, perspektif proses bisnis internal serta dalam perspektif pembelajaran dan pertumbuhan. Metode penelitian ini adalah metode deskriptif kuantitatif. Objek penelitian ini adalah kampus UNDIL, dengan sampel dipilih menggunakan metode purposive sampling, yaitu dengan menentukan bahwa sampel adalah pihak yang dapat memberikan informasi tentang data yang diinginkan. Sampel penelitian ini terdiri dari bagian keuangan untuk data sekunder berupa laporan keuangan 2017 dan 2018 untuk perspektif keuangan, sedangkan untuk perspektif pelanggan adalah mahasiswa, sampel untuk perspektif proses bisnis internal adalah dosen tetap dan tidak tetap UNDIL. Serta perspektif pembelajaran dan pertumbuhan adalah karyawan UNDIL. Teknik analisis data ini adalah ukuran umum dan menggunakan metode statistik deskriptif, yaitu uji validitas dan reliabilitas yang digunakan untuk menguji kuesioner penelitian. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa kinerja UNDIL dalam perspektif keuangan sudah baik karena telah mencapai target yang ditetapkan, dari perspektif pelanggan bahwa kinerja UNDIL dikatakan baik, ini dilihat dari nilai rata-rata item pernyataan pada perspektif pelanggan yang menunjukkan jawaban mahasiswa sebagai responden cenderung setuju dan memiliki interpretasi yang baik. Sementara dari perspektif proses bisnis internal, kinerja UNDIL dikatakan baik, ini dapat dilihat dari nilai rata-rata item pertanyaan pada perspektif proses bisnis internal yang menunjukkan jawaban responden cenderung jawaban setuju dan memiliki interpretasi yang baik. Serta perspektif pembelajaran dan pertumbuhan kinerja UNDIL sudah baik, ini juga dapat dilihat dari nilai rata-rata item pertanyaan pada perspektif pembelajaran dan pertumbuhan yang menunjukkan jawaban responden cenderung dengan jawaban setuju dan memiliki baik interpretasi. Kata Kunci: Pengukuran Kinerja, Balanced Scorecard ABSTRACT This study aims to determine the performance of the University Dili (UNDIL) with balanced scorecard in a financial perspective, customer perspective, internal business process perspective and learning and development perspective. This research method is quantitative descriptive method. The object of this research is the STEI campus, with the sample selected using the purposive sampling method, namely by determining that the sample is the party that can provide information about the desired data. The sample of this study consists of the financial section for secondary data in the form of 2017 and 2018 financial statements for the financial perspective, while for the customer perspective is students, the sample for internal business process perspective is UNDIL permanent and nonpermanent lecturers and the learning and growth perspective is UNDIL employees . This data analysis technique is common size and uses descriptive statistical methods, namely the validity and reliability tests used to test the research questionnaire. The results of this study indicate that the performance of UNDIL in a financial perspective is good because it has reached the target set, from the perspective of the customer that the performance of UNDIL is said to be good, this is seen from the average value of statement items on the customer's perspective that shows the answers of student respondents tend to agree with the answers and have a good interpretation. While from the perspective of internal business processes UNDIL performance is said to be good, this can be seen from the average value of the question items on the perspective of internal business processes which show respondents' answers tend to be answers agree and have good interpretations. As well as the learning perspective and the development of a good UNDIL performance, this can also be seen from the average value of the question items on the learning and growth perspective which shows the respondents' answers tend to be the answers agree with and have good interpretations

Item Type: Thesis (Tesis)
Contributors:
ContributionContributorsNIDNEmail
Thesis advisorNursanita, NursanitaNIDN0308026102UNSPECIFIED
Thesis advisorNoormansyah, IrvanNIDN0305047802UNSPECIFIED
Subjects: Akuntansi > Akuntansi Manajemen
Divisions: S2 Akuntansi
Depositing User: MR Sergio Emanuel Colo
Date Deposited: 06 Jan 2022 09:36
Last Modified: 22 Jul 2022 07:24
URI: http://repository.stei.ac.id/id/eprint/6701

Actions (login required)

View Item View Item