Nur Adli, Khairul (2019) HUBUNGAN BRAND IMAGE, GARANSI KEPERCAYAAN DAN PERSEPSI HARGA DENGAN LOYALITAS PELANGGAN GITAR MERK HELDER (Studi kasus Pada Konsumen Rumah Gitar, Tangerang). Skripsi thesis, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia (STEI) Jakarta.
Text (BAB 1)
BAB 1.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (137kB) |
|
Text (BAB 2)
BAB 2.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (326kB) |
|
Text (BAB 3)
BAB 3.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (485kB) |
|
Text (BAB 4)
BAB 4.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (770kB) |
|
Text (BAB 5)
BAB 5.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (179kB) |
Abstract
ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara Brand image, garansi, kepercayaan dan harga dengan loyalitas pelanggan Gitar merk Helder, secara parsial dan simultan. Strategi yang digunakan dalam penelitian ini adalah strategi penelitian asosiatif. Metoda yang digunakan dalam penelitian ini adalah metoda survei. Populasi dalam penelitian ini yaitu konsumen di toko alat musik Rumah Gitar. Sampel dalam penelitian ini adalah pelanggan tetap yang melakukan pembelian. Metoda analisis data yang digunakan adalah analisis koefisien korelasi dan pengujian hipotesis. Hasil penelitian menyimpulkan, (1) Terdapat hubungan positif dan signifikan brand image dengan loyalitas pelanggan sebesar 0,225 yang termasuk dalam tingkat hubungan rendah, artinya citra merek dari Helder berbeda dari yang lain. Gitar Helder ini mempunyai ciri khasnya pada suara yang dikeluarkan dari pick up humbuckernya, (2) Terdapat hubungan positif dan signifikan garansi dengan loyalitas pelanggan sebesar 0,408 yang termasuk dalam tingkat hubungan sedang, artinya garansi yang diberikan untuk gitar Helder berbeda dengan gitar lainnya karena gitar Helder brand dari rumah gitar, (3) Tidak terdapat hubungan antara kepercayaan dengan loyalitas pelanggan sebesar 0,105 yang termasuk dalam tingkat hubungan sangat rendah, artinya rumah gitar tidak mampu memenuhi kebutuhan pelanggan, (4) Terdapat hubungan positif dan signifikan persepsi harga dengan loyalitas pelanggan sebesar 0,241 yang termasuk dalam tingkat hubungan rendah, artinya adalah harga gitar Helder dirumah gitar sangatlah memberikan dampak kepada konsumen yang mana perbedaan antara harga gitar Helder dengan gitar lainnya berbeda, Helder adalah gitar original dan local yang harganya 1,9 juta dibandingkan gitar merek lain dengan harga 1 juta, (5) Hubungan yang paling dominan dengan loyalitas pelanggan yaitu garansi sebesar 0,408 atau 40,8%. Faktanya pertimbangan utama konsumen yaitu garansi, garansi yang diberikan oleh rumah gitar berbed dengan gitar lainnya karena Helder merupakan gitar local (Brand dari rumah gitar). Kata kunci: Brand Image,Garansi, Kepercayaan, Persepsi Harga, Loyalitas Pelanggan ABSTRACT The study aims to determine the relationship brand image, warranty, trust and price with customer loyality Helder Guitar, partially and simultaneously. The strategy used in this research is associative research strategy. The method used in this research is survey method. Population in this study were consumers at the guitar house music instrument shop. The sample in this study in regular customers who make purchases. The data analysis method used is the analysis of the correlation coefficient and hypothesis testing. The result of the study concluded, (1) there is a positive and significant relationship between brand image with customer loyality of 0,225 which is included in the low level of relationship, meaning that the brand image of helder is different from the others. This helderguitar has its characteristics in the sound emitted from its humbucker pick-up, (2) there is a positive and significant relationship between warranty with customer loyality of 0.408 which is included in the medium level relationship, the warranty given for helder guitar is different from others guitar because helder guitar are the brand of the guitar house, (3) there is no relationship between trust with customer loyality of 0.105 which is included in the very low level of relation, it means that there needs to be an evaluation or re-examination whether there is really no trust, (4) there is a positive and significant relationship between price and customer loyality of 0,241 which is included in the low level of relationship, the meaning is the price of a Helder guitar at home guitar is very impacting consumers where the difference between the price of a Helder guitar with other guitars is different, Helder is an original and local guitar whose price is 1.9 million compared to other brand guitars at a price of 1 million, (5) the most dominant with customer loyalty is a guarantee of 0.408 or 40.8%. The fact is the main consideration of consumers is the warranty, the guarantee given by the guitar house is different from other guitars because Helder is a local guitar (the brand of the guitar house). Kata kunci: Brand Image, Warranty, Trust, price Perception, Customer Loyality
Item Type: | Thesis (Skripsi) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||
Subjects: | Manajemen > Manajemen Pemasaran | ||||||||
Divisions: | S1 Manajemen | ||||||||
Depositing User: | Ridho Adi Nugroho | ||||||||
Date Deposited: | 15 Dec 2021 06:51 | ||||||||
Last Modified: | 15 Dec 2021 06:51 | ||||||||
URI: | http://repository.stei.ac.id/id/eprint/6269 |
Actions (login required)
View Item |