Evangelista, Putri (2022) PENGARUH PEMASARAN MEDIA SOSIAL, CITRA MEREK DAN KUALITAS PRODUK PADA PASAR ONLINE TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN (Studi Kasus Pengguna Aplikasi Shopee Di Kelurahan Kayu Putih Jakarta Timur). Skripsi thesis, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia.
Text (Cover + Abstrak)
COVER + ABSTRAK.pdf - Other Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (2MB) |
|
Text (BAB 1)
BAB 1.pdf - Other Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (616kB) |
|
Text (BAB 2)
BAB 2.pdf - Other Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (753kB) |
|
Text (BAB 3)
BAB 3.pdf - Other Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (716kB) |
|
Text (BAB 4)
BAB 4.pdf - Other Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (999kB) | Request a copy |
|
Text (BAB 5)
BAB 5.pdf - Other Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (442kB) | Request a copy |
|
Text (Daftar Referensi)
DAFTAR REFERENSI.pdf - Other Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (344kB) |
|
Text (Lampiran)
LAMPIRAN.pdf - Other Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (2MB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh pemasaran media sosial, citra merek, dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian pada pengguna aplikasi Shopee di Kelurahan Kayu Putih Jakarta Timur. Metoda yang digunakan adalah asosiatif kausal dengan pendekatan kuantitatif, Metoda survei dilakukan dengan kuesioner sebagai alat pengumpulan datanya. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen di Aplikasi Shopee di Kelurahan Kayu Putih Jakarta Timur. Sampel yang digunakan adalah 97 orang. Alat analisis yang digunakan adalah SPSS. Berdasarkan hasil dan pembahasan menunjukkan bahwa terdapat pengaruh signifikan pemasaran media sosial, citra merek, dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian pada pengguna aplikasi Shopee di Kelurahan Kayu Putih Jakarta Timur baik secara parsial maupun simultan. This study aims to determine the effect of social media marketing, brand image, and product quality to purchasing decisions for consumers on the Shopee application in Kayu Putih Village, East Jakarta. The method used is causal associative with a quantitative approach. The survey method is carried out using a questionnaire as a data collection tool. The population in this study are consumers in the Shopee application in the Kayu Putih Village, East Jakarta. The sample used is 97 peoples. The analytical tool used is SPSS. Based on the results and discussion, it is shown that there is a significant influence of social media marketing, brand image, and product quality on purchasing decisions for consumers on the Shopee application in Kayu Putih Village, East Jakarta, either partially or simultaneously.
Item Type: | Thesis (Skripsi) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||
Uncontrolled Keywords: | Pemasaran Media Sosial, Brand Image, Kualitas Produk, Keputusan Pembelian | ||||||||
Subjects: | Manajemen > Manajemen Pemasaran | ||||||||
Divisions: | S1 Manajemen | ||||||||
Depositing User: | Putri Evangelista | ||||||||
Date Deposited: | 28 Mar 2022 04:51 | ||||||||
Last Modified: | 28 Mar 2022 04:51 | ||||||||
URI: | http://repository.stei.ac.id/id/eprint/7408 |
Actions (login required)
View Item |