Nugroho, Beny (2022) PENGARUH PERSEPSI DAN ADOPSI PERILAKU KONSUMEN TERHADAP PENGGUNAAN DIGITAL PAYMENT (Studi Pada Pengguna Platfrom Digital Payment DANA di Rajeg, Kab. Tangerang). Skripsi thesis, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta.
Text (PENDAHULUAN)
PENDAHULUAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (1MB) | Request a copy |
|
Text (BAB 1)
BAB 1.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (338kB) |
|
Text (BAB 2)
BAB 2.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (393kB) |
|
Text (BAB 3)
BAB 3.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (761kB) |
|
Text (BAB 4)
BAB 4.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (465kB) | Request a copy |
|
Text (BAB 5)
BAB 5.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (191kB) | Request a copy |
|
Text (DAFTAR REFERENSI)
DAFTAR REFERENSI.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (193kB) |
|
Text (DAFTAR LAMPIRAN)
DAFTAR LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh persepsi dan adopsi perilaku yang diadopsi oleh konsumen saat menggunakan pembayaran digital payment. Dalam penelitian ini berfokus pada pengguna platform pembayaran digital DANA. Penelitian ini, menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode korelasional yang dikemukakan oleh (Sugiyono, 2017:7). Data dikumpulkan melalui 100 responden berdasarkan populasi sasaran dalam penelitian ini. Teknik pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah kuesioner yang diolah dengan menggunakan program SPSS versi 26.0. Studi ini menemukan bahwa persepsi dan adopsi konsumen mempengaruhi penggunaan pembayaran digital. Kontribusi pengaruh persepsi terhadap pembayaran digital sebesar 49,8% dan kontribusi pengaruh adopsi sebesar 54,9%. Berdasarkan hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa persepsi dan adopsi saling berkaitan bagi konsumen untuk mengambil keputusan dalam menggunakan suatu produk. ABSTRACT This study aims to determine the effect of consumer’s perception and the behavior that adopted by consumer when they are using digital payments. In this study the focus is on the users of DANA digital payment platform. This study uses a quantitative approach with a correlational method that proposed by (Sugiyono, 2017:7). The data was collected from the 100 respondents from the target population in this study. The data collection technique used in this study is a questionnaire that processed by using the SPSS program version 26.0. The study found that consumer’s perception and adoption affect the use of digital payments. The contribution of the influence of perception on digital payment is 49.8% and the contribution of the influence of adoption is 54.9%. Based on the result of the study can be concluded that perception and adoption are interrelated for consumers to make decisions when using a product.
Item Type: | Thesis (Skripsi) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||
Subjects: | Manajemen > Manajemen Pemasaran | ||||||||
Divisions: | S1 Manajemen | ||||||||
Depositing User: | Beny Nugroho | ||||||||
Date Deposited: | 27 Oct 2022 02:24 | ||||||||
Last Modified: | 27 Oct 2022 02:24 | ||||||||
URI: | http://repository.stei.ac.id/id/eprint/8728 |
Actions (login required)
View Item |