PERANAN KEPUTUSAN PEMBELIAN SEBAGAI PEMEDIASI HARGA DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN (Studi Kasus Pelanggan Dynamic Bakery di Jakarta Utara)

Latif, Adya Ainun (2023) PERANAN KEPUTUSAN PEMBELIAN SEBAGAI PEMEDIASI HARGA DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN (Studi Kasus Pelanggan Dynamic Bakery di Jakarta Utara). Skripsi thesis, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia.

[img] Text (Cover + Abstrak)
Cover + Abstrak.pdf - Other
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text (BAB 1)
BAB 1.pdf - Other
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (729kB)
[img] Text (BAB 2)
BAB 2.pdf - Other
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (885kB)
[img] Text (BAB 3)
BAB 3.pdf - Other
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (697kB)
[img] Text (BAB 4)
BAB 4.pdf - Other
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text (BAB 5)
BAB 5.pdf - Other
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (530kB) | Request a copy
[img] Text (DAFTAR REFERENSI)
DAFTAR REFERENSI.pdf - Other
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (668kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf - Other
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (925kB) | Request a copy
[img] Text (Lembar Konsultasi)
Lembar Konsultasi.pdf - Other
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (58kB) | Request a copy

Abstract

This study aims to determine the role of purchasing decisions as mediating price and product quality on customer satisfaction at Dynamic Bakery Jakarta. This type of research is Quantitative Descriptive with data collection methods using Questionnaires which are measured using a Likert scale. The population in this study are customers of Dynamic Bakery Jakarta whose number is unknown. Sampling method using purposive sampling technique. The data analysis technique in this study used path analysis with the help of WarpPLS 8.0 software. The results of this study indicate that Price Variable has no effect on Customer Satisfaction. Price Variable has no effect on Purchasing Decisions. Product Quality Variable affects Customer Satisfaction. Product Quality Variable affects Purchasing Decisions. Purchasing Decision Variable affects Customer Satisfaction. Purchasing Decision Variable is not a mediator of Price on Customer Satisfaction. Purchasing Decision Variables as mediators of Product Quality on Customer Satisfaction. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peranan Keputusan Pembelian sebagai pemediasi Harga dan Kualitas Produk terhadap Kepuasan Pelanggan pada Dynamic Bakery Jakarta. Jenis penelitian ini adalah Kuantitatif Deskriptif dengan metode pengumpulan data menggunakan Kuesioner yang diukur menggunakan skala likert. Populasi dalam penelitian ini adalah pelanggan Dynamic Bakery Jakarta yang jumlahnya tidak diketahui. Metode pengambilan sample menggunakan teknik purposive sampling. Teknik analisis data dalam penelitian ini menggunakan analisis jalur dengan bantuan software WarpPLS 8.0. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa Variable Harga tidak berpengaruh terhadap Kepuasan Pelanggan. Variabel Harga tidak berpengaruh terhadap Keputusan Pembelian. Variable Kualitas Produk berpengaruh terhadap Kepuasan Pelanggan. Variable Kualitas Produk berpengaruh terhadap Keputusan Pembelian. Variable Keputusan Pembelian berpengaruh terhadap Kepuasan Pelanggan. Variabel Keputusan Pembelian bukan sebagai pemediasi Harga terhadap Kepuasan Pelanggan. Variabel Keputusan Pembelian sebagai pemediasi Kualitas Produk terhadap Kepuasan Pelanggan.

Item Type: Thesis (Skripsi)
Contributors:
ContributionContributorsNIDNEmail
Thesis advisorChandra, RamaNIM0323087104rama.chandra@stei.ac.id
Uncontrolled Keywords: Harga, Kualitas Produk, Keputusan Pembelian, Kepuasan Pelanggan
Subjects: Manajemen > Manajemen Pemasaran
Divisions: S1 Manajemen
Depositing User: ADYA AINUN LATIF
Date Deposited: 27 Sep 2023 05:33
Last Modified: 27 Sep 2023 05:33
URI: http://repository.stei.ac.id/id/eprint/11018

Actions (login required)

View Item View Item